آقای بنفش

لبخند بزن ، دنیا به لبخند تو محتاجه :)

لبخند
یک منحنی ساده است
که میتواند هزاران بار معجزه کند
چرا از هم دریغ کنیم ؟
پیامبر شادی هارا ...

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

ماجرا خیلی ساده است ، در دنیای سه بعدی ما زمان یک تعریف و کمیت کاملاً نسبی است ، لحظه ای که در آن هستیم با چشم بر هم زدنی میگذرد و دیگر هیچوقت تکرار نمیشود ، مثل آب رودخانه ای که اگر پایت را یک لحظه بیرون بیاوری و دوباره در آن فرو کنی دیگر همان آبِ قبلی نیست .

اما شاید دنیاهای بزرگتری هم وجود داشته باشد ، مثلاً یک دنیای پنج بعدی که حالا در آن زمان یک کمیت فیزیکی است ، مثل مسافت ، و تو هر لحظه که اراده کنی میتوانی به هر جای زمان که بخواهی بروی ، به کودکی ، به لحظات بودن در کنار کسانی که دوستشان داریم ، به لحظات گرفتن تصمیمات بزرگ زندگی و بعد شاید دلت بخواهد دست خودت را بگیری و سعی کنی به خودت یک نشانی هایی بدهی که مسیر کجاست و بی راهه کجا ...

و من فکر میکنم دنیای بعد از مرگ چیزی شبیه این باشد ...

  • آقای بنفش

من از همان نوجوانی هم هر وقت در جایی بودم که احساس میکردم بودنم بی فایده است ، و یا جایگاهم به اندازه ی لیاقتم نیست قطعا آنجا و آن شرایط و یا آن آدمها رو ترک میکردم . و این برمیگشت به یکی از ترسناک ترین و در عین حال پرکاربردترین تئوری های زندگی من با این مضمون که " آدم باید همیشه با نبودنش ، به بودنش احترام بذاره " .

و اما چرا ترسناک ... راستش هر وقت این احساس در من بوجود میاید یعنی به زودی قراره رنج و سختی های نسبتاً زیادی رو تحمل کنم ، یعنی قراره آدمهایی رو برنجونم ، یعنی قراره چیزهایی رو از دست بدم ...

و متأسفانه چند روزی است که باز این احساس دارد توی وجودم وول میخورد .

  • آقای بنفش

فردی که پشت تریبون بود اعلام کرد که لطفاً کاغذهایی که در اول جلسه پخش شد برای انتقادات و پیشنهادات رو جمع کنید و برای من بیارید . چند لحظه بعد یک دسته کاغذ جلوش گذاشتن و ایشون هم برای ایجاد حس اعتماد در مخاطب تصمیم گرفت چندتایی رو به صورت رندوم بیرون بکشه و همونجا برای مسئولین بخونه و در صورت وارد بودنِ انتقاد یا پیشنهاد یک جوابی هم مثلاً از مسئولِ عالی رتبه ی حاضر در جلسه بگیره .

اولین کاغذی که بیرون کشید و خوند روش نوشته بود :

نمیدانم چرا غذاهای آشپزخانه ی پادگان ، همگی مزه ی مرغ میدهند !!

به جز مرغ ، که مزه ی ماهی میدهد ...

لطفاً به این مورد رسیدگی کنید ، با تشکر .


فکرش رو نمیکردم وسطِ این همه کاغذ ، صاف انتقادِ نازنین و هوشمندانه ی من رو بیرون بکشه  :]


  • آقای بنفش